Posts

Contest38 s Ketch for sale!

Afbeelding
For more info and all pictures click here 'Comfortable and ocean proven blue water cruiser with safe centercockpit. Beautiful craftmanship throughout, the interior of the Contest 38s has a luxurious atmosphere. Ample stowage space and headroom, combined with a smart and effective layout, makes Joy ideal for an owners couple. Solidly built, heavy displacement but with fin keel and ketch rigged, so easy handling for the crew.  Joy has been exceptionally well maintained and improved by her owners (mechanical engineer and his wife who sees cleaning as a hobby). The boat is fully equipped for living aboard in remote places. She is ready to sail away to new horizons and adventures.' We are live aboards for six years and have completed our world sailing tour, having sailed in more than 17 countries and crossed multiple oceans. From tropical waters to the rugged coast of Alaska, Joy has taken exceptionally good care of us. We returned the favour by taking very good care of her. When yo

Oaxaca citytrip

Geschreven door Arianne, zondag 10 maart (dag 6) 09 28.34'N / 85 29.56W Oaxaca, een stad waarvan ik de naam enige tijd niet goed kon uitspreken (lol). En dat terwijl ik al een jaar voornamelijk Spaanstalige Netflix series kijk. Ik vind het een mooi klinkende taal en de thema's zorgen vaak voor een spannende avond onder de vredige sterrenhemel. Er is toch niks fijner dan veilig kabbelend achter je anker ontspannen bij familie intriges, corruptie, drugshandel en vooral veel geweld. Er gaan opvallend veel series over de Narcos. Tijdens ons verblijf in Mexico hebben we natuurlijk verhalen gehoord over de diverse drugskartels, maar we hebben gelukkig niet in het echte leven hiermee kennis mogen maken. Behalve....een moment van spanning en opwinding op de oceaan op 13 31.93'N / 90 40.15'W, circa 10 nm voor de kust van Guatemala. Er dreef een in wit folie ingepakt pakket met diverse petflessen als drijvers. Oh jee, als we nu maar niet op het verkeerde moment op de verkeerde

Bespiegeling op zee

Afbeelding
We hebben Mexico verlaten. Dat was nog niet makkelijk. Nog nooit hebben we langs zoveel loketjes gemoeten en zijn er wel 20 stempels en -tig handtekeningen gezet. Het Mexicaanse bureaucratische proces bevat genoeg stof voor een leuke column. Kapitein Michiel heeft de handtekeningen mogen zetten, dus ik geef het stokje door aan hem. Nu we 24 uur ontspannen zeilen op een kalme zee, voel ik weer rust & ruimte. De laatste blog met wat oppervlakkig geneuzel was geschreven onder tijdsdruk. We hebben namelijk nog steeds geen satelietinternet aan boord via Starlink dat tegenwoordig iedereen wel lijkt te hebben en dus had ik het gevoel dat het blog af moest. Want blogs met foto's kunnen alleen als we in internet bereik zijn. Daarbij voelde ik me loom door de hitte en werd ik veelvuldig afgeleid. Nadat we ons s ochtends om 8 uur bij de marina office moesten melden en de medewerker op zijn dooie gemakkie pas om 8.45 aan kwam zetten, moest Michiel uiteindelijk met de hele gecopieerde papie

Wildlife and Sailfest in Zihuatenejo

Het is maandag 4 maart om precies te zijn 17:45 pm en het is tijdens dit schrijven 31.8 graden celsius in de boot . Wat een hitte, ik verlang terug naar het groene en koele Alaska. We zijn vanochtend om 8.00 am in marina Chiapas aangekomen in Puerto Madero; dit is de laatste stad in Mexico nabij de grens van Guatemala. Wat is Mexico een enorm groot land! We hebben circa 2000 nm gezeild van Ensenada naar hier. Na een tocht van exact 48 uur om de Tehuantepec baai van 250 nautische mijlen over te steken. Een beruchte passage vanwege stormen in de wintermaanden, maar dit weekend was het water zo vlak als een spiegel. Vol optimisme en continue starend naar de windmeter hebben we met elk zuchtje wind geprobeerd te zeilen. We hebben toch nog 20 uur gemotored op meestal 1700 toeren en hiermee 50 liter diesel verbrand en omgezet in nog meer hitte. Jeeh wat hebben wij een hekel aan de motorherrie en de brandstof verspilling, maar soms kan het niet anders. Gelukkig kon ik de motoruren toch nog w

Verwondering

Afbeelding
Door Arianne, 8 februari Zihuantenejo Mexico Onze avontuurlijke en sportieve vriendin Nicole uit Nederland was van plan om ons op te zoeken als we in de Zuid Pacific zouden zijn. Maar Covid maakte dit helaas niet mogelijk. Een paar maanden geleden nodigden we Nicole uit om naar de Sea of Cortez in Mexico te komen. In onze ogen een perfecte vakantiebestemming om kleine afstanden te kunnen zeilen, snorkelen, suppen en met prachtige wandelmogelijkheden. Met een drukke verantwoordelijke baan en 4 kinderen moest er van alles op het thuisfront geregeld worden, maar door de steun van haar man Aldert (dankjewel!) kon Nicole naar La Paz komen. We verheugden ons enorm op haar komst en zeiden bij de 2 eerdere uitstapjes naar de natuur eilanden steeds tegen elkaar: "deze wandeling kunnen we nog eens met Nicole doen en hier gaan we nog eens snorkelen". Op 1 januari was het zover, Nicole stond met haar handbagage rugzak op de kleine luchthaven van La Paz. Het kostte iets meer geduld en pes