Vakantie in Nederland

Arianne viert vakantie in Nederland van 18 juli tot 27 september

Mooi plaatje Nederland: wandelen bij Avenhorn met geurige schapenpoep aan je schoenen

"Hoezo 10 weken vakantie vieren in Nederland, als je al een dik jaar op zeilvakantie bent!?"
Nou dat zien jullie verkeerd hoor. We worden in de zeilerscommunity "fulltime liveaboards" genoemd en het woord fulltime verraadt het al: 24 uur per dag samen aan boord leven met sauna temperaturen, hardcore zeiltochten in full battle swimgear, beleefd ouwehoeren met de officials om in ieder land weer welkom te zijn, fitness training tijdens het aan boord slepen van liters water en bier...
Het is fulltime keihard werken bij Joyopreis en daarom is mezelf onderdompelen in luxe en comfort in het vertrouwde Nederland met lekker mild weer echt Vakantie.
Jeeh wat heb ik enorm genoten van de grote zachte bedden, inloopdouches, overvloed aan goedkoop en vers eten, het groene gevarieerde prachtige landschap, de keurige fiets- en wandelpaden, slechte programma's op de televisie, treinen en bussen die op tijd rijden, een stuk ovenverse appeltaart en vooral veel dikke knuffels!

Ik voel me ontzettend dankbaar dat ik een lieve familie en schoonfamilie heb, fantastische trouwe vriendinnen en leuke kennissen, met wie het weerzien super gezellig was. Hartelijk dank voor jullie enorme gastvrijheid. De helft van mijn verblijf in Nederland mocht ik als huisoppas logeren in heerlijke huizen in Oudendijk en Den Haag. De andere helft was ik te gast bij familie en mijn lieve Lumc vriendin Paulien. Wat mij betreft een perfect balans van rust, privacy, werkklusjes, gezellig samenzijn en bijkletsdates op diverse plekken in het land.

Nederland is zoooo mooi! Ik ben in het bijzonder mijn geboortegrond Brabant gaan waarderen.
Door de vele fietskilometers door o.a. de Maashorst heb ik prachtige woonplekken gezien.
Wie weet wordt het gezegde "Oost, West, Thuis, Best" nog ooit van toepassing op mij.
Ik heb namelijk wel gevoeld dat ik na onze zeilreis graag weer een tijdje in Nederland wil wonen.
Ook tijdens een fietstocht van Heteren naar Veenendaal (date met Greetje) was ik me ervan bewust dat ik in gedachten bezig was met mooie woonplekken zoals bijv Rhenen (haha veel te duur voor ons). Fijn dichtbij (schoon)familie, prachtige gevarieerde natuur, redelijk centraal in NL.
Zowel familie als vrienden zijn met passie bezig met woonstyling. Een groot contrast met het leven op een oude boot, waar de enige styling voorlopig zit in het verwisselen van de sierkussentjes.

Ik vond het heel bijzonder om te mogen logeren bij de gezinnen van mijn broer Ronald, zus Iris, schoonbroer Maarten en schoonzus Susan. Het was heel leuk om even onderdeel te zijn van hun leven. Tante Arianne heeft genoten van het aanmoedigen op het voetbalveld, hockeyveld en tennisbaan. De neefjes en nichtje uit school halen, met spelletjes verliezen, wegwijs krijgen in de digitale wereld. En o ik ben zo verliefd geworden op Choco en Pip. Tja bij afwezigheid van Michiel zijn honden ook heel knuffelbaar.

Kortom ik heb enorm genoten van mijn vakantie in Nederland. Omdat het zoveel is om te vertellen, hou ik het bij een sfeerimpressie door middel van foto's. Ik ben namelijk alweer 2 weken terug op Curacao en ik zit weer in de sauna dit blog te typen, terwijl de klussenlijst ook aandacht vraagt.
We liggen een paar dagen voor anker in Noord Curacao bij Santa Cruz, in afwachting van de levering van de nieuwe watermaker en gennaker. De kajuit is vandaag omgebouwd tot naai atelier.
We hebben vanmorgen geoefend met de nieuwe naaimachine, resultaat een prima gastvlag van Colombia. Onze volgende bestemming!!!

Binnenkort gaan we naar Colombia zeilen, zin in nieuwe avonturen.
Oefenproject met de gastenvlag.


Iris, Twan, Dide, Lola en Choco komen bij mij
op bezoek in Oudendijk. Het is tropisch weer
in Nederland. Nog heter dan op Curacao, waarvoor ik vluchtte. We doen een klein rondje Historisch Hoorn, geschiedenisles VOC tijd.
Dide en Lola vonden de loopeenden fantastisch.
Dus die willen zij ook in de nieuwe weide in Odiliapeel.


De cavias mogen even in de schaduw afkoelen.
Ik mag ook voor een logeercavia zorgen, een langharig schatje die blind is.

Bijkletsdate met Nicole in Haarlem.
We hebben heerlijk geluncht en geshopt.
Sleuteloverdracht. Super fijn, ik mag in hun huis logeren in Den Haag als zij met het gezin gaan rondreizen in de Baltische Staten.

Familie is terug van vakantie en Suus is weer heerlijk aan het koken. Kleurrijke witlofsalade met eetbare bloemetjes.

Bijkletsdate met vriendinnen Monique, Davina, Nicole en Inge bij strandtent Wij in Scheveningen.
Lekker windje dus kitesurfers zijn blij

Familie Troisfontaine - Jonkman: Laurine wordt 5 jaar! Gezellig


Effe koffie drinken met Remco in Leiden, vriend van Michiel.
Gave zeilboeken van Henk de Velde en Noordwest passage gekregen. 
Lunchen met Greetje in Uden. We zijn circa 25 jaar geleden samen gaan werken
bij supermarkt Jan Linders. Trouwe vriendin!
Met de fiets van Heteren naar Veenendaal, nog een keer bijkletsen
met Greetje. Afscheid nemen vind ik zoveel moeilijker van bij vertrek juli 2018.
Het plan is om steeds verder van huis te gaan.

Ik mag als 'pre-vutter' met de pensionadas mee lunchen
in Arnhem op een dinsdagmiddag.
Heerlijk glaasje wijn erbij!
Ouders Michiel en vriend Rens.




Een gezellige topweek bij Paulien en haar gezin in Noordwijk. We hebben heerlijk gefietst, gewandeld, veel gekletst, naar The Lion King geweest enz. Lieve groeten aan Kees en Tessa!

Lumc Angels reunietje bij strandtent in Katwijk. Altijd lekker kroketten.


Rare selfie kiekjes: samen met Farima.
Leuk om haar en dochter Nafas weer terug te zien na een jaar. Ze doen het super goed in Nederland.

Selfie bij de bloeiende hei in natuurpark De Maashorst in Brabant. Ik heb alle knooppunten meerdere keren gefietst. Heerlijk fietsen!


Logeren bij Iris, Twan, Dide en Lola in Odiliapeel. Het durp waar ik ben opgegroeid.
Gezellig samenleven op de loungebank in het
kleine huurhuis. Nog ff volhouden tot de sleutel.
Chill weekend in huispak.
En altijd gezellig met knuffelhond Choco.



Logeren bij Jens en Breg. De wekker op zaterdagochtend om 7.30 uur. Ze staan allebei in de verdediging, maar zijn ook toppers in scoren!
En Tante Arianne is super slecht in memory. Hersenen worden weinig getraind. 
Zelfs met hulp van Pip heb ik dik verloren van Breg. 




Mama wordt 67 jaar en we gaan heerlijk uiteten. Smullen van diverse gerechten wereldkeuken.
De kids genieten van de chocolade fontein.




Poseren voor de foto, trots!


Altijd een goed kado voor mama: kinderen in een fotolijstje

Dat mag ik niet missen: de kermis in Zeeland.
Met Hanneke, oma Diny en de jongens Thijs en Daan in de botsauto's. Maar eerst afkoelen met een ijsje: deze week maar 40,4 graden gemeten in Volkel.

Hanneke, je bent een TOPPER!
Logeren bij Albert en Marian in Heteren.
Lekker met de fiets naar Elst voor shoppen en natuurlijk weer een ijsje.


Op zaterdagochtend met familie Van Heumen naar het hockeyveld. Thijs en Stijn zijn hockey kanjers! Dik gewonnen allebei. Trots!


Schattig toch; Stijn

Strategie overleg bij Thijs, dat gaat er al  heel serieus en fanatiek aan toe 


Airborne herdenkingen 75 jaar omgeving Arnhem

Afscheidsfoto van Thijs en Stijn. Ik ga op reis van Arnhem naar Oudendijk
voor het inpakken van mijn koffer


Terug op Curacao bij MI DUSHI





Reacties

  1. Wat doe je dan veel eigenlijk he in die weken?!! Nu weer fijn terug op het nest. Maar...wanneer moet Michiel nou vakantie houden?? :-) Liefs Susan

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten