Ontsnapt! Next stop: Kanaries!

Joy voor anker bij Mohammedia...  Thanks Damon for the picture!


Inmiddels hebben we Rabat verlaten, en voor deze blog heb ik niet veel tijd dus ik hou het een keertje kort. Bovendien tiep ik dit op de nieuwe laptop en dat is helaas een met een azerty toetsenbord dus alle leestekens zijn in de war. Moet ik nog effe stickertjes voor kopen ergens. Het was een goedkoop laptopje waar ik tijdens installeren best wat op gescholden heb, maar inmiddels ben ik fan van dit ding want hij gebruikt maar 200 mA en dat is nog minder dan de tablet. Dolfijn dus voor de navigatie die er inmiddels op draait en alle radiosoftware draait ook weer. Behalve de weerfaxen, die doen het nog niet.
De reden dat we niet eerder Rabat uit konden was
een nogal ruig zeetje bij de haveningang

We zijn gisteren 2 uur na laagwater Rabat weer uitgevaren, nadat we eerst weer een bootinspectie hebben gehad en een uurtje op een stempeltje moesten wachten. Een fotoverslag/ blog van ons bezoek aan Fez volgt nog, als we weer wifi ergens hebben over een week ofzo.

Morgen (maandag 26 nov) komt er namelijk goede wind, die we gaan gebruiken voor de langste tocht allertijden ooit ever (tot nu toe) door ons gemaakt! Vanuit Mohammedia, Marokko naar la Graciosa, Canarische eilanden. We verwachten vier dagen (etmalen) over de vierhonderddertig mijl te gaan doen. Vanaf hier lijken de afstanden wel steeds te verdubbelen; de volgende grote sprong is naar de Kaapverdische eilanden- ook weer twee keer zo ver als de nu komende tocht! Maar goed. Een lekker end zeilen dus, morgen.
Ik ga proberen om 's ochtends en 's avonds een positie update te plaatsen rond 7 en 19 uur.
Deze worden hier gepubliceerd. (link staat ook in het hoofdstukje 'laatst bekende positie' van dit blog)
Het kan ook een keer niet lukken ofzo, dan update ik het later of sla er een over. Als het met de radio helemaal niet lukt om te verbinden dan zijn we dus donderdag einde dag weer in de buurt van beschaving.

Verder zal ik als het lekker gaat af en toe een berichtje op de blog proberen te zetten via de ssb radio. Wij kunnen de blog zelf niet zien, dus reacties ofzo ook niet.
So long...  Dag allemaal!

Reacties