Draadjes klaar!

Even een korte mededeling; 
Het nieuwe elektrisch paneel is klaar. Was een hoop werk maar Joepie! Ik heb het reedsch een beetje behandeld in een vorig blog, maar nu heb ik alle bedrading geknipt en geknepen, genummerd en gedocumenteerd, nieuwe zekeringen geplaatst en getest, schakelaars doen het ook nog, de apparatuur werkt weer en de houtpanelen zijn op maat geschaafd, gelakt en geïnstalleerd. Ik ben blij met het resultaat! 

Alleen de 12V aansluiting in de kuip doet het nog niet, daarvan kan ik het draadje niet meer vinden dus dat moet ik nog even uit gaan zoeken. Maar verder lijkt alles gewoon weer te functioneren. Ik krijg nog wel een nieuwe shunt van Simarine, want de huidige geeft allemaal rare temperaturen weer. Je kan er namelijk ook een thermometer op aansluiten zodat de accutemperatuur meegenomen kan worden voor de berekening van hoelang het nog duurt voor je accu leeg is.. Maar die gaf dus foutief een steeds oplopende temperatuur weer tot 108 graden!  Dat klopt echt niet want ik heb vaak genoeg met kouwe klauwe draadjes zitten knippen als de kachel nog maar net aan was. 

En helaas kost het best veel tijd om eerst mezelf, en later nog de verkoper te overtuigen dat het niet aan mij ligt. Nu krijg ik dus een nieuwe shunt en ik mag de oude ook houden, dus da's mooi want daar kan ik dan de kachel, koelkast en misschien de sleepgenerator op aansluiten. Dan hoef ik die draden niet helemaal via het paneel te laten lopen. 
Nou ja. Het zegt lezers dezes waarschijnlijk allemaal niks maar dat geeft niet. Ik schrijf het ook maar een beetje van me af eigenlijk. ;-)

Eindresultaat.. Mooi hé!  Ik ben er helemaal blij van.
Het ontwerp in 3D. In het echt is het mooier want daar loopt de houtnerf mooi door!. ;-)  Lekker freaken, ik weet het maar als het dan toch tijd kost kan ik het beter goed doen....




En de achterkant van het grote paneel. Alle draadjes zitten nu op een klemmenstrook, met nummertje. 


Reacties