Draadjes

Door ons besluit deze zomer te vertrekken hebben we ineens een hoop uit te zoeken en op te zoeken, in te kopen en ver te kopen. 

Om te beginnen een nieuw elektrisch schakelpaneel. Het oude is aan vervanging toe, ik heb al diverse storingen bij de schakelaars en bedrading gehad. Niet heel vreemd overigens want het is een gordiaans vlechtwerkje waar door voorgaande eigenaren nog een en ander bijgefrommeld is.  Dat moet anders vind ik en dat ga ik er dus gewoon uitknippen. Draadje voor draadje natuurlijk. Nummertje erom, in Excelletje typen, volgende draadje. Een paar avonden therapeutisch kleurige draadjes ontvlechten. Lekker freubelen met de kachel en de muziek op tien. Die had ik natuurlijk als eerste aangesloten. AC DC!

Kan ik gelijk een accumonitor installeren. En een paar metertjes die stuk zijn lozen. En het paneel op een scharnierdeurtje monteren. En nog meer van dat soort verbeteringen.
Ik heb een Simarine accumonitor gekocht in Slovenië en daar kan je van alles op aansluiten en mooi overzichtelijk displayen. Dan kunnen we precies zien wat de laadstatus is van de accu's, en hoe lang het nog duurt voor de accu's leeg of vol zijn. 


Achter het oude paneel.  Lekker knippen!


Mijn ontwerp van de nieuwe situatie


Nieuwe houtpanelen zodat het weer een beetje een eenheid wordt..  Work in progress..

Frozen

Reacties