Je móet kiezen

Al een tijd niks geblogd, maar nu is het wel de hoogste tijd voor een update want de kogel is door de kerk.
We hebben besloten dat we voor langere tijd op reis gaan met onze zeilboot.  Omdat het ontzettend gaaf is en de tijd niet rijper wordt dan nu. De laatste tijd vond ik het ook steeds vaker beter zeilweer dan werkweer dus ik heb mijn werk per 1 juni opgezegd. Even slikken na 10 jaar..
Arianne had al even geen werk maar die is nu dus ook superdruk in de weer met het regelen van regeldingen die geregeld moeten worden.

Twijfelen is een van mijn kernkwaliteiten. Dat gaat mij gemakkelijk af, ik ben een koning in het bedenken van bedenkingen en wegberen.
We hebben het er samen ook vaak over gehad, maar om de keuze voor mezelf wat eenvoudiger te maken heb ik de opties beperkt tot onderstaande lijst:
1. Niet op reis gaan met een zeilboot.
2. Wel op reis gaan met een zeilboot.
Wijlen mijn oom Eef antwoordde als je hem om advies vroeg 'Neem de juiste beslissing!'
Volgens mij hebben we dat nu gedaan, hoewel het me soms wat bespringt omdat er toch wel wat wik-en-weeg punten zijn.
Het is bijvoorbeeld toch wel een heel leuk huisje dat we nu gaan verkopen waar wij nog heel even met plezier wonen. En nog even eindeloos kunnen douchen en vaatwasseren. Waar alles gewoon vanzelf op tafel blijft staan en we een lekker ruim bed hebben.
Nou ja. Ik heb nog een waslijst met dingen te doen, dus ik laat het even tot zover bij deze aankondiging. 

Reacties