Stille Oceaan

Door Arianne
We gaan het 3e etmaal in en ik voel de rust van de Stille Oceaan over me heen komen.
Deze oceaan zal wel niet voor niks zo genoemd worden: de beloofde 11 knopen wind van de gribfile blijken er in de praktijk 4 te zijn, dus we kabbelen de hele dag voort met de lichtweerzeilen. Het leerproces van geduld en overgave is al lekker vroeg gestart. Ach eigenlijk vind ik het wel oke. We maken voortgang, er zijn bijna geen golven en het leven aan boord is aangenaam. De bezaanstagzeil zorgt zelfs voor schaduw in onze comfortabele leefkuip. Ik heb de eerste etmalen op zee in quarantaine "een coronaatje" eruit geniest en gehoest, dus mijn lichaam vindt de loome relaxmodus wel fijn. Eindelijk hoef ik niks, geen lijstjes met klussen, inkopen of andere "moetens" van mezelf. Door voor vertrek op een stille ankerplek diverse maaltijden te koken, is het goed voor mezelf (en dus ook voor Michiel) zorgen al ingezet. Snelle gezonde maaltijden op een gedekte tafel. Je hoeft alleen maar zelf je bestek vast te houden. We hebben nog voor een paar dagen houdbaar Bimbo brood, dus de armspieren hebben ook nog ff vakantie, we hoeven nog even niks te kneden.
Kortom het leven aan boord van de Joy is goed! Ik geniet van het leven in de 1e versnelling. Naar behoefte Netflixen (Casa de Papel), lezen, slapen, podcasten, dagdromen...het mag nog wel een paar dagen duren...En dat gaat lukken met deze vaart. Nog 34 dagen, 18 uur en 34 minuten.
-----
At 17-3-2020 10:12 (utc) our position was 04°36.82'N 082°35.57'W

Reacties