Duitse hippies op La Gomera

Na een intense mooie zeildag met hoge golven, veel wind, goede snelheid en wat gerommel met de zeilen bij een voordewindse koers gooien we na circa 50 mijl ons anker neer bij Vueltas / Valle Gran Rey aan de westkust van La Gomera. We hadden een paar gave ankerbaaien tussen rotsen uitgezocht maar de swell was te heftig. Na 2 slapeloze klotsnachten zag ik dit echt niet zitten. We hadden nog 25 knopen wind in de ankerbaai en we lagen zeker niet stil maar t was te doen, immers geen keus.

prachtige ankerbaai bij hoge kliffen

Maandagochtend ging de dinghy erin, ik was zo benieuwd naar La Gomera. Een favoriete bestemming net als de Spaanse ria's en Suriname.
We besloten om de dinghy op het zwarte strandje te trekken. En elke keer die twijfel moet ie op slot of niet. Het ziet er al gauw gemoedelijk uit, maar weg is weg. Het is immers onze auto. Een gesjouw naar een hek bovenaan. Bij terugkomst bleek dit strandje geen goed idee geweest te zijn. Kinderen hadden de boot als zandbank gebruikt. Dat wordt met water een kliederbende.
Bij het strand viel gelijk de relaxte hippiesfeer op. De aparte kleren, hoedjes, muziekinstrumenten, geen kleren aan...alles kan en mag. Bij onze ankerbaai hadden we met de verrekijker de gekleurde oude hippiebusjes al bekeken. En naakte mensen op de boten om ons heen en op het strand waren al gauw gewoon.

Hippiebusjes met naakte mannen

pittig wandelen, steil omhoog
Er liggen 3 dorpjes aangesloten aan de stoere rotskust Huelvas, Valle gran Rey en Calera. Super sfeervol met gekleurde huisjes tegen de klifwand in een kloof van een groene vallei met palmbomen.
Overal spirituele winkeltjes, hippie kleding winkels, gezondheidswinkels, yogastudios, massagesalons, healers, reikimasters, koffietentjes en gezonde juice bars. Hier is het leven goed.

Zwervende muzikanten proberen een zakcentje te verdienen
En het opvallende is: alleen maar duitsers hierzo. Duitse hippies, toeristen en dus ook deutsche backerei en torte / kuche, jammie!!! En duitsers houden ook van friet en wij nederlanders ook. Op de 2e avond hebben we enorme bord friet met een dikke hamburger op. Meteen aan onze goede voornemens werken: kilos kweken. En dat gaan we binnenkort voortzetten met Surinaamse roti en kip!!!
Ik heb me uitstekend vermaakt met wandelen, relaxen bij de natuurlijke rots strandjes, taart eten, mensen kijken, muziek luisteren van de zwervende hippies enz. Sinds 2 dagen voel ik me rustiger en meer ontspannen. Deze omgeving doet me goed!
Wie weet komen we hier wel ooit terug. Bouwgrond genoeg voor een tiny house met zonnepanelen. Entertainment genoeg met een muziek lounge bar, salsa/flamenco dansschool, spaanse taalschool, yogastudios, wandelroutes enz.
Omdat de wind aankomend weekend weer flink toeneemt vanuit ZO met dikke swell als gevolg, zijn we vandaag 15 mijl gemotored naar de hoofdstad San Sebastian. Het schijnt een super leuk kleurrijk stadje met marina te zijn.

Aankomst San Sebastian
Vanuit daar gaan we volgende week een auto huren voor het bezoeken van het regenwoud en natural park. Maar eerst gaan we vanavond met Marcel uiteten en hem uitzwaaien. Hij gaat morgen vertrekken naar Gambia. Circa 10 dagen zeilen onder gunstige omstandigheden. Safe winds!!!