//WL2K Updeetje

Ik ben erachter gekomen dat het ontvangen en verzenden van mail heel goed gaat in de avond dus langere berichtjes krijg ik ook wel de deur uit. gisteravond heb ik zelfs spraak contact gehad met Frans en Ilona van de ZwerfCat (voor de radioamateurs: PA3GYR) - die zijn een dag vóór ons vertrokken en daar had ik een radioafspraak mee gemaakt voor vertrek.
Rob uit Nederland (PA0DRC), die kennen we verder nog niet maar die zat ook op de frequentie en we konden elkaar uitstekend verstaan. Met de ZwerfCat had ik een wat moeizamere verbinding- veel ruis en een pieptoon die ik maar matig kon wegfilteren. Vanavond hebben we weer afgesproken om even contact te maken. Volgens Frans komt er morgen meer wind (25 knopen) en hogere golven - wij zien dat op de Gribfiles ook een beetje terug. Verder houd ik mailcontact met Beau4 en Pien. Druk mee!

Tot nu toe gaat het erg goed. we zetten dagelijks een kruisje op de kaart en dan valt op hoe groot die oceaan werkelijk is! Zoveel water! En dan is dit nog niet eens de grote oceaan. Maar je kan hier wel echt een lekker end zeilen.
Andere hoogtepunten van vannacht en vandaag:
-Het typen van dit bericht. (er gebeurt niet zoveel op de oceaan)
-We zagen een andere NL zeilboot op de AIS op 7 mijl afstand. Reageerde niet op mijn VHF oproep.
-Kip massala gegeten. Nog niet aan het vissen geslagen want we hebben nog teveel vers spul in de koelkast.
-Boom erin gezet en we varen nu voor de wind. Nu rollen we wel wat meer, maar we gaan mooier de goede kant op.

Tot nader bericht!

Date/Time: 2019-01-18 15:26 utc
Latitude: 24-51N
Longitude: 020-54W
Speed: 5,1
Course: 230T

Reacties